Jumat, 22 Oktober 2010

Pengaruh Atribut Produk terhadap Sikap Konsumen pada Green Product Cosmetics

(Studi Kasus pada Puri Ayu Martha Tilaar Sun Plaza Medan)
Oleh : Marhayanie dan Eka Laniasti Sihite
(Dipublikasi pada Januari 2008)

Abstract
The purpose of the research is to examine the influence of the product attributes which is consist of the product brand, product quality, product design, product label and product packing to consumer’s attitude toward Green Product Cosmetics, that is for product of Martha Tilaar’s cosmetic.
The result of research indicate that the product attributes which is consist of the brand variable, quality, design, label and packing are together have significant effect toward consumer’s attitude. The result also indicates that quality variable and packing variable have positive and significant effect on consumer’s attitude for Green Product Cosmetics, that is for product of Martha Tilaar’s cosmetic, while brand variable and label have positive but not significant effect, and design variable has negative but not significant effect towards consumer attitude.
Keywords: the product attributes, the consumer’s attitude

1. PENDAHULUAN
1.1 Latar Belakang Masalah
Perkembangan produk kosmetik memberi peluang bisnis bagi para produsen kosmetik. Peluang
bisnis tersebut menciptakan keanekaragaman produk kosmetik atau produk perawatan kulit yang kini beredar di pasar, yaitu dari produk lokal sampai produk impor, dan produk yang masuk secara legal maupun illegal, sehingga konsumen dapat memilih produk kosmetik yang terbaik bagi dirinya, dan produk kosmetik tersebut dapat diperoleh dengan mudah di pusat-pusat perbelanjaan dan khususnya di klinik kecantikan.

Artikel lengkap dikompilasi oleh :
Kanaidi, Se., M.Si (Penulis, Peneliti, PeBisnis, Trainer dan Dosen Marketing Management). e-mail ke : kana_ati@yahoo.com atau kanaidi@poltekpos.ac.id

Butuh Artikel/Jurnal lainnya?, click di :

E-Learning POLTEKPOS click di http://vl.poltekpos.ac.id/

Tidak ada komentar:

Posting Komentar